Täna, 10. mail andis PepsiCo Eesti koostöös Eestimaa Sünnitusmajade Toetusfondiga Lõuna-Eesti haigla sünnitusosakonnale üle Cheetose krõpsupakkide kampaania „Chester kingib sooja pesa” raames kogutud summa eest ostetud Bilibed fototeraapia süsteemiga beebivoodi. 

PepsiCo Eesti turundusjuht Merle Saviauk rääkis kampaania ideest: „Möödunud aasta lõpus tuli mõte, et võiksime teha heateo, pidades silmas Eesti Vabariik 100 täitumist. Tahaksime, et Eesti kestaks veel ja Eestisse sünniks juurde kodanikke, kes riiki ehitavad. Kogusime kolme kuu jooksul iga Cheetose paki ostult 5 senti, et saada kokku toetussumma. Koostöös Eestimaa Sünnitusmajade Toetusfondiga selgitasime välja väiksemate haiglate vajadused ja nii jõudiski Lõuna-Eesti haiglasse Billibed fototeraapia süsteemiga beebivoodi. Meie sooviks oli toetada just väiksemaid Eesti kohti, kuhu sageli toetussummad ei jõua.”

Lõuna-Eesti haigla juhatuse liige Arvi Vask tänas toetajaid: „Lõuna-Eesti haigla tänab kampaania algatajaid PepsiCo Eestit ja Eestimaa Sünnitusmajade Toetusfondi. Täname ka kõiki häid Eesti inimesi, kes krõpsupakkide ostuga kampaania edukusele kaasa aitasid. Kinnitan, et sellist seadet veel meie haiglas pole olnud, kuid seda on väga vaja. Loodetavasti hakkab sünnitajate arv ka tõusma, kui mitte noorte, siis naabermaakonna arvelt.”

Lastearst dr Katrin Treijar rõõmustas uue seadme üle: „Fototeraapiat vajavad meie haiglas 1-2 last igas kuus. Kollasus on vastsündinutel kõige sagedasem probleem. Kui laps sünnib, siis on tal punavererakke palju, kuid üsavälises elus tal neid nii palju vaja ei ole. Seetõttu hakkavad need lagunema ja vabaneb sapipigment bilirubiin. Lapse maks saab selle protsessiga üldiselt hakkama, aga kui see koguneb, siis tekib nähtav kollasus. Seda probleemi saab lahendada fototeraapia süsteemiga. Meie senine kuvöös on aastast 1990. Uue süsteemi eelis on ka see, et ei pea last emast eraldama.”

Mary Teras, Eestimaa Sünnitusmajade Toetusfondi juht võttis koostööprojekti kokku: „Ma olen väga rõõmus, sest tegemist on esimese toetajaga pärast seda, kui Pelgulinna Sünnitusmaja Toetusfondist sai Eestimaa Sünnitusmajade Toetusfond. Mul on eriliselt hea meel, et ei pea olema kohalik ettevõte selleks, et toetada väiksemaid sünnitusmajasid. PepsiCo Eesti on hea näide, kelle põhiklientuur on suuremates linnades, aga kelle südamesoov on aidata väiksemaid sünnitusmajasid ning kõige väetimaid Eestimaa mitmetes piirkondades.”